ВАЖЛИВІ
СПРАВИ
Відкриваємо клас
з інклюзивним навчанням: хто що робить
ОРГАН УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ
Погоджує рішення
директора загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) про утворення
класів з інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку організації
інклюзивного навчання, затвердженого постановою КМУ від 15.08.2011 № 872, далі —
Порядок).
Виділяє кошти для
забезпечення безперешкодного доступу до будівлі та приміщень навчального
закладу дітей з особливими освітніми потребами, створенню відповідної
матеріально-технічної та методичної бази (п. 5 Порядку).
Забезпечує підвищення
кваліфікації педагогічних працівників із питань надання освітніх послуг дітям з
особливими освітніми потребами у класах з інклюзивним навчанням, сприяє
інноваційній діяльності (п. 5 Порядку).
Здійснює заходи щодо
придбання транспортних засобів для підвезення дітей з особливими освітніми
потребами до місця навчання та додому (п. 5 Порядку).
Відповідає за організацію, стан та якість інклюзивного
навчання.
Вводить до штатного
розпису навчального закладу посаду асистента вчителя з розрахунку 0,5 шт. од.
на один інклюзивний клас (Типові штатні нормативи
загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом МОН від 06.12.2010
№ 1205).
Сприяє створенню в
опорних школах інклюзивного освітнього середовища, а саме (лист МОН «Про доступність дітей з
особливими потребами до опорних навчальних закладів» від 09.06.2016
№ 1/9-293):
• доступності будівель, споруд і приміщень опорних шкіл для дітей з особливими освітніми потребами;
• наявності навчально-дидактичного забезпечення, сучасного корекційно-реабілітаційного обладнання з урахуванням потреб учнів;
• уведенню в штатний розпис ЗНЗ корекційних педагогів відповідної спеціалізації;
• забезпеченню пристосованими автобусами для підвезення учнів із фізичними обмеженнями.
• доступності будівель, споруд і приміщень опорних шкіл для дітей з особливими освітніми потребами;
• наявності навчально-дидактичного забезпечення, сучасного корекційно-реабілітаційного обладнання з урахуванням потреб учнів;
• уведенню в штатний розпис ЗНЗ корекційних педагогів відповідної спеціалізації;
• забезпеченню пристосованими автобусами для підвезення учнів із фізичними обмеженнями.
КЕРІВНИК НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Вивчає освітні запити
дітей, батьків, аналізує матеріально-технічну та методичну бази, фаховий
рівень педагогів, відповідність приміщень ЗНЗ санітарно-гігієнічним вимогам і
ухвалює рішення про утворення класів з інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку, п. 12 Положення про
загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою КМУ від 27.08.2010
№ 778, далі — Положення).
Погоджує з
відповідним органом управління освітою рішення про відкриття класів з
інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку, п. 12 Положення).
Готує клопотання до
власника (відповідного органу управління освітою) про виділення коштів для
забезпечення безперешкодного доступу дітей з особливими освітніми потребами до
будівлі та приміщень навчального закладу, створення відповідних
матеріально-технічної та методичної баз (п. 5 Порядку).
Забезпечує підвищення
кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з
особливими освітніми потребами у класах з інклюзивним навчанням, сприяє
інноваційній діяльності (п. 5 Порядку).
Створює умови для (п. 3 Порядку):
• забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень навчального закладу дітей з вадами опорно-рухового апарату, зокрема тих, які пересуваються на візках, і дітей з вадами зору;
• забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
• облаштування кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження, логопедичного для проведення корекційно-розвивальних занять.
• забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень навчального закладу дітей з вадами опорно-рухового апарату, зокрема тих, які пересуваються на візках, і дітей з вадами зору;
• забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
• облаштування кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження, логопедичного для проведення корекційно-розвивальних занять.
Розробляє та затверджує посадову інструкцію асистента
вчителя з уразуванням потреб учня та особливостей надання йому підтримки.
Про це йдеться
у листі МОН «Щодо введення
посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах
з інклюзивним навчанням» від 28.09.2012 № 1/9-694.
Ознайомлює батьків із
порядком зарахування до навчального закладу, його статутом, правилами
внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують
організацію навчально-виховного процесу (п. 21 Положення).
Видає наказ про
зарахування учнів до навчального закладу (п. 22 Положення). Під час зарахування враховує висновок
психолого-медико-педагогічної консультації (п. 7 Порядку).
ГРУПА ФАХІВЦІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО
СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Добирає програми,
підручники та посібники, рекомендовані МОН (п. 9 Порядку), Індивідуальну програму розвитку дитини з
урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей
з особливими освітніми потребами (п. 10 Порядку).
Розробляє відповідно
до висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за згодою
батьків для дітей з особливими освітніми потребами індивідуальну навчальну
програму з урахуванням навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів,
яку затверджує керівник навчального закладу (п. 13 Порядку).
БАТЬКИ
Ознайомлюються з порядком
зарахування до навчального закладу, його статутом, правилами внутрішнього
розпорядку та іншими документами, що регламентують навчально-виховний процес (п. 21 Положення).
Отримують
рекомендації психолого-медико-педагогічної консультації щодо програми, форм і
методів навчання та здійснення корекційно-розвивальної роботи,
соціально-трудової реабілітації та витяг з протоколу засідання
психолого-медико-педагогічної консультації з відповідним висновком
і рекомендаціями (ПМПК, 4.3, 4.4 Положення про центральну
та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та
Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні
консультації, затвердженого наказом МОН і АПН від 07.07.2004
№ 569/38.
Висновок ПМПК має рекомендаційний характер.
Беруть участь у засіданні шкільної групи фахівців
індивідуального супроводу дитини з метою обговорення динаміки розвитку
учня та планування роботи з ним.
Подають для
зарахування дитини до навчального закладу такі документи:
• заява;
• копія свідоцтва про народження дитини;
• медична довідка встановленого зразка;
• особова справа (крім дітей, які вступають до першого класу); до навчального закладу III ступеня — документ про відповідний рівень освіти (п. 22 Положення).
• заява;
• копія свідоцтва про народження дитини;
• медична довідка встановленого зразка;
• особова справа (крім дітей, які вступають до першого класу); до навчального закладу III ступеня — документ про відповідний рівень освіти (п. 22 Положення).
Підготувала Інна ЛУЦЕНКО, науковий співробітник лабораторії
проблем
інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України.
Перелік законодавчих документів є в посиланнях на сторінці практичного психолога сайту школи https://sites.google.com/site/artschool18/psihologicna-storinka
Немає коментарів:
Дописати коментар